Specialframe
~~~~~~~~~~~~~~~~
Wat heb je nodig?
Een mooie tube,
goudpatroon
en mijn eigengemaakte corner
Deze les is bedacht in PSP 8 en opnieuw uitgewerkt in PSP X
~~~~~~~~~~~~~~
Open je tube,
Evt. eerst verkleinen
Bewerken--kopieren,
Open een nieuwe transparante afbeelding van 350x 350,
Effecten--3D--slagschaduw
Lagen--nieuwe rasterlaag,
Maskers-->nieuw--uit afbeelding--zoek je 3dbar masker
op, Activeer de achtergrondlaag,
Lagen--dupliceren.
preset voor psp 7(plaats
deze in de map presets van paintshop pro)
preset voor psp
8 en latere versies(plaats deze in de map voorinstellingen van paintshop pro)
masker ( als je de maker bent
van dit masker kan ik je er credit voor geven als je het even laat weten)
Filters Xenofex
2 en Simple
kies met je pipet een donkere en lichte kleur uit je
tube.
afbeelding--formaat wijzigen
pixelhoogte aangevinkt --325
methode: nieuwe resolutie, bibuskisch,
onderaan 2 vinkjes.
minimaliseer deze nu.
bewerken--plakken als nieuwe laag.
verticaal en horizontaal 3
dekking 100 en vervaging 7,3
Kleur--kies met je pipet een donkere kleur uit je tube.
Herhaal met verticaal en horizontaal op -3
vul de nieuwe laag met de donkere kleur.
Met deze instellingen.
Maskers--verwijderen--antwoord met ja.
vullen met de lichte kleur.
Effecten--insteekfilters--Xenofex 2--Shatter
met deze instellingen
Lagen--samenvoegen--zichtbare lagen samenvoegen.
**Afbeelding--randen
toevoegen--3 pixels,
symmetrisch aan gevinkt,
kies een kleur die niet in het plaatje voorkomt.
Selecteer deze met de toverstaf
(tolerantie/doezelen-- 0, anti alias--buiten).
Vul de rand met het goudpatroon
( mocht je het goudpatroon nog niet hebben, klik hier)
Past goud niet zo bij je plaatje
maak het dan zilver
kleuren--inkleuren-- zet bij beide
11
en je hebt een zilveren rand.
Effecten--3D--afschuining binnen-- met de voorinstelling--goudrand.
Selectie omkeren
Effecten--3D--gestanst met deze instelling
verticaal en horizontaal 0
dekking 100 en vervaging 27,1
schaduwkleur--donkere kleur uit je tube,
binnenste vullen met kleur niet aangevinkt.
Afbeelding--randen toevoegen--3 pixels--donkere kleur
Voeg weer een rand van 3 pixels
toe, kleur--wit
selecteren en vul met goudpatroon
afschuining binnen als voorheen.**
Voeg een rand van 25 pixels toe,
kleur--lichte kleur
selecteer deze met de toverstaf.
Effecten--Xenofex 2--Cracks met deze instelling
Geef deze rand dezelfde afschuining binnen,
zet daarbij de glinstering op 40.
selectie opheffen.
Herhaal wat hier tussen staat **..** niet het gestanste herhalen, (dus samen 3 randen)
Open je corner,
bewerken--kopieren,
minimalseer deze nu.
Bewerken--plakken als nieuwe laag,
zet deze links boven in de hoek
onder de goudrand.
Effecten--Simple--Top Left Corner,
nu heb je in elke hoek een corner.
Bewerken--kopieren.( nu zitten de corners in je geheugen)
Effecten--3D--slagschaduw
verticaal 3en horizontaal -3
de rest hetzelfde als voorheen.
Voeg een rand van 30 pixels toe,
Lagen--nieuwe rasterlaag.
Selecties--alles selecteren,
Geef deze cornerlaag dezelfde slagschaduw,
Lagen--dupliceren.
Als laatste voeg je een rand van
3 pixels toe,
Geef dezelfde afschuining binnen.
Selecties--omkeren--gestanst
Nu nog evt.verkleinen,
En klaar is je mooie crea.
kleur--donkere kleur
selecteer deze en geef dezelfde
afschuining binnen.
bewerken--plakken in selectie.
en zet het in je lagenpallet op--luminantie oud
selecteer deze weer en vullen met
je goudpatroon,
laat de selectie staan.
als voorheen alleen nu zet je de
dekking en vervaging op 50,
zet nu de kleur wel op zwart.
afbeelding--formaat wijzigen
pixelhoogte aangevinkt
methode: nieuwe resolutie, bibuskisch,
onderaan 2 vinkjes.
|
Animatie Tags Frames |