Soms kom je downloads tegen waar alleen een textuur van is,
dit is dus ook niet te zien in,
librarie/pose.

Maak voor die texturen een aparte map in poser,
en noem deze textuur,
met weer mappen onderverdeeld van de figuren
waarvoor ze bestemd zijn.

VB. Textuur-->Koshini--Victoria etc.

Hier enkele linken voor alleen maar textuur,
die je kunt gebruiken voor de les.

Vic.1+2+3 en Koshini en Mike 1+2 en Stephanie

Open poser en laad het figuur wat je gaat gebruiken.

Zet "Document Display Style" op "Textured Shaded"

Dit vind ikzelf het fijnst werken.
Hier zie je direct resultaat.

Ga naar de "Materialroom".
Ik begin altijd bij het gezicht zet de camera op "Face Camera"

Klik nu in het gezicht.met de onstane pipet.
Nu zie je in het scherm ernaast staan

Klik nu op "Image_Source"in de kolom "Color_texture"
nu krijg je een venster,
klik hier op 
Klik in je zoekscherm bij "Bestandtypen :"op "All Files(*.*)"
en zoek je opgeslagen textuur op.

Klik nu op de lippen en zoek weer je textuur op.

Let wel sommigen hebben een apart textuur voor het hoofd, lichaam,
en ogen en anderen weer niet.

Nu klik je op het lichaam en komt er
Skin Torso te staan,
zoek weer je textuur op.
Nu heb je dus het hoofd en lichaam gedaan.

Als je nu de camera op "Main Camera"zet
(zie 2e printscreen)
Dan zie je dus dat er wat dingen niet gedaan zijn.

Klik hier apart op,
dus de
Skin-->nek--arms,etc.
dus op alle plekken klikken waar nog niet wat zit met je pipet.
en het textuur opzoeken.

Ps.:Vergeet de nippels niet mee te nemen.

Heb je alles gehad gaan we verder met de ogen
(als deze tenminste bij je textuur zitten,
soms kun je ogen downloaden waar alleen een textuur
van is dus niet via librarie/pose,
dit gaat dus hetzelfde)

Zet de camera weer op "Face-Camera"
en klik op het vergrootglas  aan de linkerkant v/h werkvlak
en trek van links boven de ogen
tot rechts onder een vierkant,
dan krijg je dit verkleind
Klik nu met de pipet in de ogen
(klik daarvoor eerst op de pipet  aan de linkerkant v/h werkvlak)
Beide ogen moet je apart aan klikken,
klik in alle delen van de ogen om het textuur toe te passen.

Dit was het eigenlijk wel,



Terug naar tutorials